ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
-
- Βογινδρούκας Ι. (1993), Διαταραχή των μαθηματικών σε ασθενείς με αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο σε αριστερό και δεξί ημισφαίριο, Διπλωματική Εργασία, Πανεπιστήμιο Σόφιας
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Βογινδρούκας Ι. (2002), Η ανάπτυξη του λόγου σε παιδιά με αυτισμό και με βαριές διαταραχές στην επικοινωνία, Διδακτορική Διατριβή, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Βογινδρούκας Ι., (1999), Αυτισμός -Διαταραχή επικοινωνίας, στο περιοδικό Επικοινωνία του Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπεδικών, τεύχος 10.
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Βογινδρούκας Ι., (1999), Η χρήση των προσωπικών αντωνυμιών σε ελληνόπουλα με αυτισμό, στο περιοδικό Επικοινωνία του Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπεδικών, τεύχος 11
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Βογινδρούκας Ι., Γρηγοριάδου Ε., (2000), Μαθησιακές δυσκολίες- Δυσορθογραφία, στο περιοδικό Θέματα Ειδικής Αγωγής, τεύχος 10.
- Βογινδρούκας Ι., (2001), Παπαγεωργίου Β., Γρηγοριάδου Ε., Παραφασίες σε παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές – Συγκριτική μελέτη, στο περιοδικό Νέα Παιδιατρικά Χρονικά , τόμος 1, τεύχος 2
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Papageorgiou V., Vogindroukas I., Vostanis P., (2002), Characteristics of Referral, Diagnosis and Management for Autism Spectrum Disorders in Northern Greece, Good Autism Practice, bild publications 3,2.zz
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Vogindroukas I., Papageorgiou V., Vostanis P., (2003), Patterns of semantic errors in autism- a brief report, The International Journal of Reasearch and Practice – Autism, Vol. 7 (2) 195-203.
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Βογινδρούκας Ι., Γρηγοριάδου Ε., (2003), Γλωσσικό πρόγραμμα ΜΑΚΑΤΟΝ: Η εφαρμογή του σε παιδιά με βαρηκοΐα – κώφωση, στο περιοδικό Θέματα Ειδικής Αγωγής, τεύχος 21, σελ.28- 34.
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Βογινδρούκας Ι., Γρηγοριάδου Ε., (2003) Γραφή-Ορθογραφία: Μεταγλωσσικές Δεξιότητες, στο περιοδικό Επικοινωνία του Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπεδικών, τεύχος 17, σελ. 9-17.
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Βογινδρούκας Ι., (2004), Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Δυσλεξία – Δυσορθογραφία – Δυσαριθμησία , στο Περιοδικό Communication της APLF, 82,15-20.
- Βογινδρούκας Ι. (2005),Πραγματολογικές Δεξιότητες σε παιδιά με αυτισμό, περιοδικό Ψυχολογία της ΕΛ.Ψ.Ε. τόμος 12, τεύχος 2, σελ.276-292.
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Stavrakaki, S., Vogindroukas, I. Chelas, E., Ghousi, S., (2009), Subject-Verb Agreement in SLI and Child L2: A Comparative Approach to Greek SLI and (un) Impaired Child L2, in Language Acquisition and Development: Proceedings of GALA 2007, Cambridge University Press
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Βογινδρούκας, Ι., Ζηκοπούλου, Ο. (2009), Συγκριτικά αποτελέσματα στο WISC-III σε παιδιά με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή και Ειδική Δυσκολία στην Ανάγνωση (Δυσλεξία), περιοδικό Ψυχολογία της ΕΛ.Ψ.Ε.
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Vogindroukas I., Zikopoulou O., (2011) Idiom understanding in people with Asperger Syndrome (AS) / High Functioning Autism (HFA), Revista da Sociedade Brasileira de Fonoaudiologia (RSBF).
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Vogindroukas, I. Chelas, E.N, Petridis, N., (2014), Reading the mind in the eyes test”(child): A comparison study between children with typical development, children with high functioning autism and typically developed adults,Folia Phoniatrica & Logopedica, Karger.
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Gail Gillon , Yvette Hyter , Fernanda Dreux M Fernandes , Sara Ferman , Yvette Hus , Kakia Petinou , Osnat Segaliv, Tatjana Tumanova , Ioannis Vogindroukas , Carol Westby , Marleen Westerveld (2017), In Press , International Survey of Speech-language pathologists’ practices in working with children with Autism Spectrum Disorder (ASD), Folia Phoniatrica & Logopedica, Karger.
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Yvette D. Hyter, Ioannis Vogindroukas , Evripidis Chelas, Konstantinos Paparizos, Eleni Kivrakidou, Vasiliki Kaloudi, (2017) In Press, Differentiating Autism from Typical Development: Preliminary Findings of Greek Versions of a Pragmatic Language and Social Communication Questionnaire, Folia Phoniatrica & Logopedica, Karger.
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Θέματα Ψυχομετρίας στην κλινική πράξη και έρευνα», (2002), Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα, Επιστημονική Επιμέλεια Α. Ρούσου. Βογινδρούκας Ι.,«Διερεύνηση Λεξιλογίου σε παιδιά προσχολικής ηλικίας»
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Θέματα Ψυχομετρίας στην κλινική πράξη και έρευνα», (2002), Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα, Επιστημονική Επιμέλεια Α. Ρούσου. Παπαγεωργίου Β., Βογινδρούκας Ι., «Διάγνωση και αξιολόγηση των διαταραχών του φάσματος του αυτισμού»
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Βογινδρούκας Ι., (2005), Διαταραχές Επικοινωνίας και Λόγου στον Αυτισμό – Εναλλακτικά Συστήματα Επικοινωνίας. Συμμετοχή στο βιβλίο Διεπιστημονική προσέγγιση Αυτισμός, Ζωοδόχος Πηγή, Ηράκλειο. σελ. 17-33.
- Βογινδρούκας Ι. (2007) «Αυτισμός: Πραγματολογική προσέγγιση» στον τόμο επιλεγμένων εργασιών του Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπεδικών με Θέμα «Αυτισμός – Θέσεις και Προσεγγίσεις». Εκδόσεις Ταξιδευτής
- Βογινδρούκας Ι.,(2008) Πραγματολογική ανάπτυξη και διαταραχές, στον συλλογικό τόμο «ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ» Εκδόσεις ΤΟΠΟΣ, επιμέλεια Νικολόπουλος Δ.
- Βογινδρούκας Ι. (2010). Κατανόηση ιδιωματικών εκφράσεων: προκαταρκτικά αποτελέσματα συγκριτικής μελέτης σε παιδιά με ειδική γλωσσική διαταραχή, σε παιδιά με σύνδρομο Asperger και σε παιδιά με τυπική ανάπτυξη. Στον Συλλογικό τόμο «Αναπτυξιακές Γλωσσικές Διαταραχές- Από τη βασική έρευνα στην Κλινική Πράξη» Επιστημονική Επιμέλεια: Βογινδρούκας Ι., Οκαλίδου Α., Σταυρακάκη Σ., , Εκδόσεις Επίκεντρο.
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Βογινδρούκας Ι., (2011) Ειδική Γλωσσική διαταραχή. Στο Διαταραχές Λόγου Κ. Καλαντζής Εκδόσεις Παπαζήση
- Βογινδρούκας Ι., (2000), Μελέτη του μέσου μήκους εκφωνήματος σε ελληνόπουλα προσχολικής ηλικίας. Δημοσίευση στα πρακτικά του 8ου Συνεδρίου του Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπεδικών, σελ. 107-114. Ελληνικά Γράμματα.
- Βογινδρούκας Ι., (2000), Αναπτυξιακή διαταραχή λόγου, κώφωση, αυτισμός, μαθησιακές δυσκολίες – συγκριτική μελέτη της ικανότητας κατονομασίας αντικειμένων. Δημοσίευση στα πρακτικά του 8ου Συνεδρίου του Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπεδικών, σελ. 279-289. Ελληνικά Γράμματα.
- Βογινδρούκας Ι., Το δίγλωσσο παιδί στις υπηρεσίες ψυχικής υγείας, στην Ημερίδα Η διγλωσσία στην παιδική ηλικία, που διοργανώνει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Λογοπεδικών Νοέμβριος 2006. Υπό έκδοση.
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Βογινδρούκας Ι., (2007), Ζηκοπούλου Ο., Κιουρτζίδου Ε., Παπάζη Μ. Γλωσσικό και ειδικό μαθησιακό προφίλ μαθητών με διαγνωσμένες αναπτυξιακές διαταραχές, στο Γλωσσικές Δυσκολίες και Γραπτός Λόγος, Επιμέλεια : Βλασσοπούλου Μ., Γιαννετοπούλου Α., και συνεργάτες, Πανελλήνιος σύλλογος Λογοπεδικών, Εκδόσεις ΓΡΗΓΟΡΗ
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Vogindroukas I. (2008), Social Communication Difficulties and Autism, 3rd National Congress Bulgaria, Association of Bulgarian Logopedists, Romel Publications
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Vogindroukas I., Grigoriadou E., (2010) Test of Receptive and Expressive Language Abilities – Preliminary data of Greek preschool age children 28th World Congress of the International Association of Logopedics and Phoniatrics (IALP)
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Vogindroukas I., (2011) Speech Therapy in autistic conditions – the Intensive Interaction Approach, International Symposium of South West University, Bulgaria
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Vogindroukas I., Chelas, E., Grigoriadou, E., (2012), Narrative skills in Greek preschoolers, National Conference of NCLB, Bansko, Bulgaria.
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Βογινδρούκας Ι. (2012) Αυτισμός: διαταραχές κοινωνικής επικοινωνίας και θεραπευτική παρέμβαση, 4ο Συνέδριο ΕΦΥΚΕ
- Βογινδρούκας Ι., Χελάς Ε. (2012),Πόσο ανεπτυγμένες είναι οι δεξιότητες σειριοθέτησης και αφήγησης ιστορίας εικόνων στα πρώτα σχολικά στάδια. Προκαταρτικά αποτελέσματα. 4ο Συνέδριο ΕΦΥΚΕ
- Βογινδρούκας, Ι., (2012). Γονείς συνθεραπευτές. Υπό έκδοση στα πρακτικά του 12ου Συνεδρίου του Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπεδικών.
- Vogindroukas, I. Chelas, E. (2013), Autism Spectrum Disorders the Pragmatics Approach, National Conference of NCLB, Sofia
- Ι.Βογινδρούκας, Ι. Τσαµουρτζή, Β. Παπαγεωργίου, (2004) Η ανάπτυξη του προφορικού λόγου σε παιδιά προσχολικής ηλικίας: Συχνότητα διαταραχών και επιπτώσεις, Ανέκδοτη εργασία
[ Περίληψη ] [ PDF ] - V.Papageorgiou, E.Kalyva, Ι. Vogindroukas (2006), “Health professionals’ training on autism spectrum disorders”, 26th International Congress of Aplied Psychology, Athens
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Ioannis Vogindroukas; Sophia Koukouvinou; Ilias Sasmatzoglou ; Georgios P. D. Argyropoulos (2020), The role of memory systems in neurodevelopmental disorders of language. In Translational Neuroscience of Speech and Language Disorders, Springer.
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Ioannis Vogindroukas, Evripidis-Nikolaos Chelas, Olga Triantafyllou, (2018). Pragmatics abilities in Greek speaking children with Language Impairment (LI). International Symposium “Specific Language Impairment in children: intervention and assessment issues”, Russian Federation
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Ι. Βογινδρούκας, (2019), Βελτιώνοντας την επικοινωνία μεταξύ γονέων και ειδικών στις διαταραχές αυτιστικού φάσματος, Συλλογικός τόμος Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπεδικών. Εκδόσεις Πεδίο
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Yette D. Hyter, Ioannis Vogindroukas, Evripidis Chelas, Konstantinos Paparizos, Eleni Kivrakidou, Vasiliki Kaloudi, (2017) Differentiating Autism from Typical Development: Preliminary Findings of Greek Versions of a Pragmatic Language and Social Communication Questionnaire, Folia Phoniatrica & Logopedica, Karger.
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Κολεβέντη,Κ., Βογινδρούκας, Ι., Παπαρίζος, Αραποστάθης, Κ. (2017), Πηγαίνωντας στον οδοντίατρο: Δημιουργία ενημερωτικού εγχειριδίου για την οδοντιατρική φροντίδα ατόμων στο φάσμα του αυτισμού, Παιδοοδοντία, 31 (3): 87-94
[ Περίληψη ] [ PDF ] - Vogindroukas,I., Miliatzidou, R. and Tsouti, L. (2020) Personal Narrative Skills of Greek Children of Typical Development in the Age of 10 Years. Open Access Library Journal, 7: e6882. https://doi.org/10.4236/oalib.1106882 https://scirp.org/(S(i43dyn45teexjx455qlt3d2q))/journal/paperinformation.aspx?paperid=103772
- Vogindroukas,I., Chelas E.N., Petridis N., (2021). Developmental Profile of Social Communication (DPSC): Findings from typical developing Greek children, Folia Phoniatr Logop. 10.1159/000511901https://www.karger.com/Article/Abstract/511901
- THORDARDOTTIR,E., TOPBAŞ, S. and Working Group 3 of COST Action IS14064 [Veronika Bláhová, Talat Bulut, Bernard Camilleri, Ana Castro, Ewa Czaplewska, Ineta Dabašinskienė, Linda Daniela, Adinda Dulčić, Anna Esposito, Daniela Gheorghita, Elin Thordardottir, Helen Grech, Gisela Håkansson, Niloufar Jalali-Moghadam, Maria Kambanaros, Sviatlana Karpava, Eglė Krivickaitė-Leišienė, Marja Laasonen, James Law, Rena Lyons, Rama Novogrodsky, Fátima Pereira, Sylvia Nieva Ramos, Argus Reili , Natasha Ringblom, Isabel de los Reyes Rodríguez Ortiz, Sini Smolander, Stavroula Stavrakaki, Anna, Kaisa Tolonen, Seyhun Topbaş, Ioannis Vogindroukas, Krisztina Zajdó, Georgeta Zegan] (2021) How aware is the public of the existence, characteristics and causes of language impairment in childhood and where have they heard about it? A European survey JOURNAL OF COMMUNICATIONhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33279754/
- I.Vogindroukas E.N Chelas, (2021) Developmental Profile of Social Communication (DPSC): Characteristics of ASD profiles, Balkan International Autism Conference, Ankara Turkey
- Westerveld MF, Lyons R, Nelson NW, Chen KM, Claessen M, Ferman S, et al. (2022) Global TALES feasibility study: Personal narratives in 10-year-old children around the world. PLoS ONE 17(8): e0273114.
- Vogindroukas I, Stankova M, Chelas EN, Proedrou A. Language and Speech Characteristics in Autism. Neuropsychiatr Dis Treat. 2022;18:2367-2377
- Βογινδρούκας Ι. (1993), Διαταραχή των μαθηματικών σε ασθενείς με αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο σε αριστερό και δεξί ημισφαίριο, Διπλωματική Εργασία, Πανεπιστήμιο Σόφιας